אנשים רבים מתלבטים לגבי האפשרות לפתיחת עסק עצמאי. אצל רובם קיימת אי בהירות לגבי מהות העסק, המודל העסקי ובכלל המחשבה האם אני יכול ליזום, להקים ולהצליח בעסק משלי.
חלק מהאנשים כבר -קפצו למים- ומזהים פערים בניסיון ובידע בהיבטי הניהול, השיווק והפיתוח העסקי המונעים מהם או מעכבים אותם בדרך למימוש ולקידום הפעילות העסקית.
הדרכה ממוקדת ליזמים ועצמאים בתחילת דרכם יכולה לתת כלים עסקיים חיוניים והשלמה ראשונית לאותם תחומי פעילות בהם לא עסקו בעבר ונדרשים לניהול נכון ולקידום עסקי של הפעילות החדשה או המתוכננת.
בהקמת עסק חדש, היזם הינו בדרך כלל בעל רקע מקצועי בתחום מסוים כגון שירות, טכנולוגיה, התחום הפיננסי או השיווקי בעוד הקמת עסק חדש דורשת היכרות רחבה עם כלל הממשקים התפעוליים והעסקיים של העסק.
ישנה חשיבות רבה להתאמה האישית לכל יזם באשר לאופי העסק המיועד, טכניקות הניהול או הכלים השיווקיים. באופן טבעי לכל בעל עסק מתאימה סביבה עסקית וטכניקה שיווקית המתאימה לו ובה יוכל להתנהל ביעילות ובהצלחה.
על אחת כמה וכמה במצב בו חוברים מספר יזמים להקמת העסק, יש חשיבות ליצירת ההרמוניה הנכונה בצוות והתאמת התרומה האישית של כל אחד למאפייניו האישיים בנוסף לידע והניסיון אשר כל אחד מביא איתו.
הדרכה ליזמות עסקית או להקמת עסק בדגשים הנכונים יכולה להיות מסגרת טובה למתלבטים לצורך ליבון ובירור המשמעויות, בחירת הכיוון המתאים וכניסה טובה לתהליך בצורה מושכלת ומתוכננת.
מכלול הנושאים הדורשים התייחסות לקראת הקמת עסק חדש או לצורך קידום יזמות עסקית בראשית דרכם הינם: איתור ומיקוד התחום עסקי, עקרונות ההקמה (ניהול ואירגון), שיווק, מיתוג אישי ויחסי ציבור (כולל מינוף הקשרים האישיים) וכן, גם אתם יכולים להיות עצמאים במלוא מובן המילה !
להלן מספר דגשים מומלצים למסגרת של הדרכה או קורס ליזמות עסקית:
· צוות מקצועי ומנוסה המלווה אישית את המשתתפים
· קבוצה קטנה ואינטימית המאפשרת התאמה והנחיה אישית לכל משתתף וגמישות לגבי מיקום ושעות המפגשים
· איתור חוזקות, תחומי עניין וכיוונים עסקיים בעזרת כלים של אימון אישי ואימון עסקי
· רכישת כלים שיווקיים ועסקיים ויכולות ביחסי ציבור ו-Networking לבניית המיתוג האישי
· מומלץ לקיים פגישה ראשונית (ללא תשלום) על מנת להתרשם באופן אישי מהצוות, הרמת המקצועית והניסיון
הנושאים העיקריים אשר מומלץ כי יכללו בתוכנית:
· איתור כיוונים עסקיים בעבודה אישית עם כל משתתף וגיבוש חזון אישי וחזון עסקי
· עקרונות הקמת העסק – היבטים משפטיים, מימון, ניהול ואירגון
· תוכנית עסקית – מבנה ודגשים
· תוכנית שיווק - מיתוג, אתר אינטרנט, תקשורת שיווקית, פירסום, יחסי ציבור, ניתוח השוק והתחרות, שירות לקוחות
· Networking – חיזוק היכולות האישיות להרחבת רשת הקשרים העסקית והחברתית
לפרטים ושאלות נוספות ניתן לפנות:
יונה צימרמן - מייסדת ומנכ"ל –Shalhevet Communications
12 שנות ניסיון בשיווק ויחסי ציבור בארץ ובעולם בחברות בינלאומיות | מרצה לתקשורת בבית הספר לתלמידי חו"ל במרכז הבינתחומי בהרצליה | מומחית בתדמית עסקית במגוון תרבויות ובהשבחת האנגלית העסקית |
טל: 050-2688603 | www.ShalhevetConsulting.com
ד"ר דב רייכמן - מייסד ומנכ"ל – Spectra Analytics
שימש בתפקידי מנכ"ל, ניהול שיווק בחברה רב לאומית וניהול מו"פ ובעל דוקטורט לכימיה מהאוניברסיטה העברית | עוסק בפיתוח עסקי בתחומים מגוונים, הייטק, התעשייה המסורתית ויזמות עסקית | בעל הסמכה כפולה כמאמן אישי ועסקי וחבר באיגוד המאמנים המקצועיים בישראל |
טל: 052-3367772 | www.Spectra-Analytics.com
ד"ר דב רייכמן הוא מנכ"ל ובעלים של חברת ספקטרה אנליטיקס המתמחה בפיתוח עסקי, שיווק, אימון אישי ואימון עסקי www.spectra-analytics.com